Neked való?
Műfaj: hangszínházi tréning
Nehézségi fokozat: kezdőknek és haladóknak egyaránt
Előfeltétel: nincs
Időbeosztás: hétvégi tömbösített
Szeptember 26. - 27.
10 - 19 óráig másfél óra ebédszünettel
Cél
Hangunkat mint alapvető emberi adottságot és kifejezőeszközt kutatjuk.
Az alkalom célja, hogy a képzelet, a lélegzet, a mozgás vagy az érintés nyomán a hétköznapi hanghasználatot meghaladó tapasztalatokat szerezzünk a hang csatornáiról testben és térben.
Megfigyeljük, hogy mit és miként hallunk, a test egészét bevonva a hallás és a hangadás folyamatába. Ezáltal a testtudat, az önismeret és a testi kommunikáció időnként elhanyagolt csatornáit is fejlesztjük.
Hogyan fogunk dolgozni?
Színházi és hang-improvizációk által kísérletezünk azzal, hogy mennyiféle hangforrást tudunk felfedezni testünkben, és miként támaszkodhatunk a minket körülvevő térre, valamint a csoportra. Játszunk a beszéd és az énekhang sokféle átmenetével és a szavak hangzásával. Összekötjük a hangképzést a mozgással és a képzelőerővel.
A különféle gyakorlatok során egyszerre irányítjuk befelé a figyelmünket, és teremtünk hangzó kapcsolatokat a külvilággal. Ismerkedünk a belőlünk fakadó, színes hangi karakterekkel a színház, az ének, a zene és a beszéd határain mozogva.
A képzés alapja a Roy Hart Művészeti Központban tanult technikák.
Kiknek szól?
Bárkinek, aki felnőttként szereti vagy szeretné kreatívan használni a hangját a megszokott kereteken kívül. Növelheted a hangerőd, gyermeki módon játszhatsz a hangoddal és a szavakkal.
Mivel készülj?
Hozz magaddal kényelmes tréningruhát, vastag zoknit és vizet!
Ár: 25 000 Ft
szeptember 1-ig early bird kedvezménnyel
22 000 Ft
Németh Nikolett
1987-ben született Budapesten. Legfőbb tevékenységei közé tartozik az emberi hang gyakorlati és elméleti kutatása, összekapcsolva azt különböző, kísérletező színházi formákkal. Több évig élt Hollandiában, ahol tagja volt egy önszerveződő színházi csoportnak, és 2016-ban diplomázott az Amszterdami Egyetem Kultúraelemző szakán. Jelenleg a Pécsi Tudományegyetem doktori hallgatója, ahol témája a performatív emberi hang mint művészi, színházi kifejezésmód és közösségformáló erő. Tanult klasszikus hangképzést, és közel tíz éven keresztül énekelt kórusban (köztük az Angelica leánykarban). Számos alkalommal részt vett a dél-franciaországi Roy Hart Művészeti Központ (Centre Artistique International Roy Hart) intenzív hangképző programjain.