Neked való?
Műfaj: tárgyanimációs tréning
Nehézségi fokozat: kezdőknek és haladóknak egyaránt
Előfeltétel: nincs
Időbeosztás: hétvégi tömbösített
November 14-15
10 - 18 óráig másfél óra ebédszünettel
A workshopról
Talán semmi sem különböztet meg minket, embereket annyira az állattól, mint az, ahogyan környezetünkhöz folyamatosan önmagunk tükröződéseként viszonyulunk. A minket körülvevő élettelen dolgokat emberi érzelmekkel, tulajdonságokkal, jelentésekkel ruházzuk fel. Sokszor tudatosan, de még többször tudattalanul. Egyik legősibb mechanizmusunk ez, amely évezredek óta generációról generációra öröklődik. Paradox módon a legkortársibb bábművészeti forma, a tárgyszínház pont erre az ősi tulajdonságunkra apellál.
A tárgyszínház egyszerre merít a bábművészetből, illetve a performansz- és képzőművészetből. Egy olyan tulajdonságunkra épül, amely gyerekkorunkban még mindennapi létezésünk része, de rációközpontú oktatási rendszerünkben, felnőtt világunkban általában perifériára szorul. Pedig a tárgyszínház – pont azért, mert a nyelviségnél ősibb készségünket mozgatja meg – a szövegközpontú, realista színháznál elementárisabb hatásra képes. Másfajta, titkos gondolkodásmód ez – amely csak egy karnyújtásnyira van mindannyiunktól.
Hogyan fogunk dolgozni?
- a tárgyak titkos élete – a tárgyak tudattalan jelentései
- Lautrémont boncasztala – versalkotás tárgyakkal
- etűd dramaturgia – hogyan készítsünk etűdöt?
- tartalom és forma – a tárgyszínházcsinálás metódusai
- a tárgyanimáció gyakorlata
- színpadi feszültség tárgyakkal
- tárgy és szöveg viszonya a színpadon
- a stop motion alapjai
Mivel készülj?
Hozz magaddal kényelmes tréningruhát, vastag zoknit és vizet!
Ár: 25 000 Ft
Október 31-ig early bird kedvezménnyel
22 000 Ft
Varsányi Péter
2017-ben diplomázott a Színház- és Filmművészeti Egyetem színházrendező – bábrendező szakirányán, Csató Kata és Csizmadia Tibor osztályában. Azóta szabadúszó rendezőként és színpadi szerzőként széles színházi spektrumon dolgozik. Rendezett többek közt a Kecskeméti Katona József Színházban, a budaörsi Latinovits Színházban, több alkalommal a Jurányi Házban, illetve az ország számos bábszínházában. A Radnóti Ifjúsági Műhely visszatérő foglalkozásvezetője, amely foglalkozásokon a tárgyszínház dimenzióit kutatja. 2017-ben három hónapot töltött Lengyelországban, az Aleksander Zelwerowicz Színházi Akadémia białystoki bábművészeti karán, ahol a bábanimáció filmes válfajával, a stop motionnel foglalkozott. Szakdolgozatát a Quay testvérek művészi stop motion filmjeiről írta. 2020 óta a Színház- és Filmművészeti Egyetem doktorandusza. Kutatási témája a felnőtteknek szóló népmesebeavató színház, amely a tárgyszínház és a fizikai színház eszközeivel teatralizálja és bontja ki a népmesék szimbólumrendszerét.